Alla inlägg under oktober 2023

Av Gun Lindberg - 6 oktober 2023 19:41

Man skall klara av
Resan hem
Arbetet
Velandet
Men märkte snart
Att man suckade
För en stund
Som var klar
Som solen

Av Gun Lindberg - 6 oktober 2023 19:40

Det är sagt
Med visan
Som menade
Att man kunde allt
Med att vela
Klart som stunden
Man märkte
En dag
Som ljusnade

Av Gun Lindberg - 2 oktober 2023 11:02

Man rensar sig
Med tanken
Som visar
Med ord
Som finner oro
Med stunden
I en enda oreda
Som gick hem
Med längtan

Av Gun Lindberg - 2 oktober 2023 11:01

Stad med form
Gick hem
Med dem
Som menar
Med ord
Som hängde av
Med musiken
Som menar
Vad man letar

Av Gun Lindberg - 2 oktober 2023 11:00

Vinden viskar ord
I raden
Som erkänner med bilden
Som är tagen
I nutiden
Som famlar
Med vädret
Som flyr

Av Gun Lindberg - 2 oktober 2023 10:56

Man menar solen
Som starkt strålar
Mot mig
Att jag kan gott
Visa tanken
Som vi lär
En rytm om en här
Att jag alltid är här

Av Gun Lindberg - 2 oktober 2023 10:54

Jag vandrar över molnen
Som en suckande varg
Jag visar
Och ger
Bilderna
För en dag
Som känns så skör
Med tankar som bär hän
Hem till min trakt
Som det stundas
Med ord
Som rodnar
Med veckor som flyr

Av Gun Lindberg - 2 oktober 2023 10:51

Jag sände hem
Ett brev
Till dig
Och visar
Att stunderna klarnar
Med en ljus tanke
Som viskar

Ovido - Quiz & Flashcards