Alla inlägg under december 2023

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:24

Tingsrätten stor
Med stor form
Kliver in
Med trakten
Som står klar
Mot bättringen som förändrar
Stunden klar
Märker bra
Att offra vid vidsträckt mening

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:23

Natten är kall
Viskande källa stor
Visar allt
Med tankar
Som ger form
Till kärleken
Som randas
Med känsla som spar

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:21

Utbytt ord randas
Med känslan som bar hem
Med ord
Som var så kloka
Men ändå så
Jag vet inte
Det handlar om hjärtat
Som slår

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:20

Berg o sjö
Med delen av nöd
Tid och rum
Fyller mitt hjärta
Med lön
Som visar allt
Med allt på en lördag

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:18

Vandrande ord
Som förklarar
Och randas
Med ton
Som ger igen
Som skräll
Om natten
När du hämtar källvatten
Då blir det stänk

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:17

Knappt ett ord
Hade jag bestämt mig
Jag åker av
Vid viken
Och väntar på dig
Min längtan
Som känns så skör

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:15

En kväll
Satt jag
Och lyssnade
Och vek
Tyvärr
Det var fördärvet som kom
Jag kände
Hur jag tvekade
Och visade
Att jag kallade
På orden
Som rensade

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:14

Kvällningar ger mig ilningar
Jag vet
Jag märker
En inre klokhet
Som visar allt
Mot bättre värld som stannar
Och återblickar
Med världen
Som ljusnar

Ovido - Quiz & Flashcards