Alla inlägg den 6 december 2023

Av Gun Lindberg - 6 december 2023 22:04

Man minns
Mars som faller på
På morgonen
Som rodnar
När vyn vittras samman
Och blir som en enda boll
Med minnen som bär av
Med stunden
Skänker meningar
Som bär
Som anstränger sig
Med bättring
Som finner ljus
Med tanken
Som ett dalande hjärta
Som slår
Med vinden som förslår

Av Gun Lindberg - 6 december 2023 22:02

Vi är vänner
Vi förblir vänner
Det är så
Bildar meningar
Som en sommar
Som flyr
Som går hem
Med fusk

Av Gun Lindberg - 6 december 2023 22:00

I rask takt
Vi går
Och vandrar
Mot solen
I sista timman
Får allt form
Och det blir en vår
Med ord
Som binder
Meningar med förklaring

Av Gun Lindberg - 6 december 2023 21:58

Kafé fyran
Ger oss allt
En kopp
Med snaps
Som ger allt
Med själen
Som versas glatt
Med tankar som flyr
Undan allt
Som menar med klarhet
Som stannar

Av Gun Lindberg - 6 december 2023 21:57

Jag menar
Hoppsan
Som letar sig fram
Mot dalen med en känsla
Som bär
Men ändå
Versen menar med blicken
Som rodnar
Som går hem
När man närmar sig stranden

Av Gun Lindberg - 6 december 2023 21:55

Förändringen är inne
Stockholm lämnas
Med en bana
Som gör mig arg
Men jag förändras
Med meningen
Som flyr

Av Gun Lindberg - 6 december 2023 21:53

Tankarna far
Dröjer kvar en sekund
Milen är allt
Finns i mitt hjärta
Som famnar guld
Som menar med klarhet

Av Gun Lindberg - 6 december 2023 21:52

En dag
Är sann
Precis som han
Han är framtiden
Med menade ord
For man
Mot ljuset
Som aldrig ljuger
I sista timman
Med form
Som finns
I mitt hjärta
Som slår volt en sekund
Som skakar hela världen

Ovido - Quiz & Flashcards