Alla inlägg den 26 december 2023

Av Gun Lindberg - 26 december 2023 19:48

Minnena flyr så trevlig iväg
Jag finner brus
Med mussel
Till musik som stannar
Med en barriär av ord
Som tågar in
Men ingenting om dig

Av Gun Lindberg - 26 december 2023 19:46

Jag vaskar av allt
Med mina tankar
Och bär hän
Till världen
Som stannar kvar en stund
Och avvaktar
Med rekord
Som finner bilder med nutid i
Som finns överallt

Av Gun Lindberg - 26 december 2023 19:45

På travar av guld
Finner jag
Världen
Som famnar
Med tanken
Som vilar en stund
När jag finner världen snurra runt
Med medel
Som spar
Som skörheten finner

Av Gun Lindberg - 26 december 2023 19:43

Man menar
Och förklarar
Att det är jag
Men jag menar också
Dig
Du är du
Som menar
Att du kan älska
Men var finner jag
En tänkande mening

Av Gun Lindberg - 26 december 2023 19:42

Farten tog
När du kom
Jag måste lämna dig
För det är dig
Som man känner
En märkbar stund
Förändrar
Med stunden
Som växlar om

Av Gun Lindberg - 26 december 2023 19:40

Det tar en stund
Att tänka
Men jag känner
Att vinden är nära
Som vi lär
Med ord
Som far
Med vinden som bär

Av Gun Lindberg - 26 december 2023 19:39

Det rinner vid en bäck
Kallt vatten
Som är översållat
Av allt
Som Danmark som står högt
För tanken
Som finner ljus
Som vänder om

Av Gun Lindberg - 26 december 2023 19:38

Mer öl plöjer åkern
Som en dimma
Som dunsta
Med en het önskan
Som åker hem
Med längtan
Till fru och barn
Utanför Olssons bar

Ovido - Quiz & Flashcards