Alla inlägg under januari 2024

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:47

Jag lämnar världen
Som i ett brev
Som sänds
Med meningar bara
Bara för en sekund

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:46

Jag får form
Med ändelse
Som visar allt
Med ett enda format
Som finner ljus
När man vänder om
Och förälskar sig i havet
Som behagar för en stund

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:44

Världarna flyr
Och gäckar
Fyller på
Och menar
Med det som står

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:43

I sista mörkret som faller på
Kommer solen
I sista timmen
Som en stank
Som stack

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:42

Han stod
Han förstod
Med ord
Som tonades ut
Som en sol
Om natten

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:41

Jag ljusnar
Jag förflyttar mig mot framtiden
Som förändrar stunden
Mot vissheten
Som står klart

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:40

Tiden förändras mycke
När man reser hem
Och känner behag
För en stund
Som förändras
Som visan

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:38

Jag vill stanna klockan
I ur och skur
Och finna vägen ut
Som står i regn och rusk
I sista timmen med form

Ovido - Quiz & Flashcards