Alla inlägg den 14 januari 2024

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:29

Jag far en morgon
En dag vi viker
Som stanna vid viken
Med förebilden
Av många
Som menar med blicken

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:28

Verkligheten stannar här
Med ögonblicket
Som visar allt
Översållat med ord
Som far
Med delen
Som glimmar
En vårmorgon

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:26

Staden randas
Mot bättringen
Som kommer
Vid hösten
Då finner man
Vekheten
Som far

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:25

Jag känner mersmak
Jag känner att jag vill ha mer
Men förnekar
Att tanken inte är ganska vald
Med delen
Som bar

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:24

Mörkret faller på
I sista timmen
Då anar
Jag med bättring
Som far
Jag känner
Kärleken och fördärvet
Rinna
Med minnen som menar

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:22

Jag gick hem
En morgon
Och kände
Hur vinden kallnade
Jag frös
Så tindrande
Med tankar som for
Mot staden

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:20

Tindrande ögon
I ögonvrå
Faller på
När man dåsar
I dimman
Som är ett dunkel
Som kommer
En morgon

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:19

Timmarna gick
Jag ilade snabbt
I rask takt
Jag fann pumpen
Som visade mer
Med dalande hjärta
Som slår

Ovido - Quiz & Flashcards