Alla inlägg under januari 2024

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 15:50

Tankarna valdes
På en kort stund
Visade mer
Med den avtagande meningen
Som vek
Öppnade vidderna
Och bestod

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 15:49

Vid en bergssluttning finner jag mitt behag
Dröjer kvar en stund
Menar en stund
Finner ljus
Som menar att allt är upptaget
Med den förklarande tanke
Som värker

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 15:47

Jag vill stanna här
Härja runt lite
Mena en stund
Att det är vilt
Med tankarna som vilar

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 15:46

Medeltiden var delen
Som bestod
Med delen som bar
Med känslorna som vek
För stunden
Med skiftande färger
Som fångas här
Med hägringen som fann

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 15:45

Stunden är delad
Stunden ljusnar
Så betagande
Med allt
Som tanken valde

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 15:43

Jag vill visa
Att du stannar här
Med kärleken
Som ljusnar
För stunden
Med utvecklingen som står klart

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 11:22

Jag märker att stunderna är olika
Jag skiftar med ordet
Som drar
Med medel
Som bekämpar sig med formen
Som dalar hem
Med ett hamrade hjärta
Som slår
Med känslorna som viker

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 11:20

Tiden flyr
Så trevligt iväg
Du ilar tungt
Invid vägen
Och menar
Med klarhet
Att du lämnar

Ovido - Quiz & Flashcards