Alla inlägg under januari 2024

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:19

Timmarna gick
Jag ilade snabbt
I rask takt
Jag fann pumpen
Som visade mer
Med dalande hjärta
Som slår

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:18

Vid en färja
Står jag allena och väntar
På dig
Min kära
Som visar världen
Med storm
Med återblicken
Med en vår
Som var förut
Det är en undran

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:16

Brustet hjärta
Jag har
Kan knappt tala
Jag uttalar mig i mångfald
Det ord
Som återblickar

Av Gun Lindberg - Söndag 14 jan 14:15

Med brus
Återvänder du
Till oss
Som är allt
Som klarnar
Med stunden
Som visar mer
Med det klara vädret
Som randas

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 15:54

Man uppmärksammas med tanken
Som står still
För morgondagen
Som är dåsig
Med bilderna
Som rensas

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 15:53

Man tar i
Med vinden som skrider
Med orden
Som orkar
Med klivande ord
Som tar i

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 15:52

Tidig gryning
Fann jag världen
Med känslan
Som bar
Med händerna
Som brände

Av Gun Lindberg - Måndag 8 jan 15:51

Vekheten fann
Världen
Och stannade en stund
Med ord
Som for
Mot melodin nog

Ovido - Quiz & Flashcards