Alla inlägg under januari 2024

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:37

Jag förstår
Att du går
Men menar
Att det är inte saken
Att vandra på

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:36

Jag bär av
Mot den tid
Vi finner
Ventilerar
Med ordet
Som vänder

Av Gun Lindberg - Tisdag 30 jan 07:35

Jag ser i ett dunkel
Mot timmarna som vandrar
När man älskar varandra
Då vandrar man
Mot sjö och hav

Av Gun Lindberg - Onsdag 24 jan 18:40

Tiden tar form
Med morgonens fina sång
Som visar oss
Med jämna steg
Som går på moln
I veckorna som for
Med musiken som har tystnat
Då finner jag
Ett ord
Ett kärleksrim om natten
Som känns så skönt

Av Gun Lindberg - Onsdag 24 jan 18:38

Jag ger upp
Med allt
När hjärtat slår i takt
Med stunden
Som finner ut
Mot världen

Av Gun Lindberg - Onsdag 24 jan 18:37

Mitt begär
Mitt inre
Finner
Världen
Som darrar

Av Gun Lindberg - Onsdag 24 jan 18:36

Jag tjänar släkten
Med begär
Med den längtan
Som står klar
Med visaren som tickar
Med stunden som visar

Av Gun Lindberg - Onsdag 24 jan 18:35

Natten blir till dag
Vid en stilla rytm
Om nattens sista timme
Anade
Och kände allt
Men längtan var för stor

Ovido - Quiz & Flashcards