Alla inlägg den 28 december 2023

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 11:03

Den djuptänkande meningen
Förändrar stunden
Mot idyllen som menar
Och förklarar
Med en berest mening
Som står klar bredvid
Dig som suckar

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 11:02

Jag känner allt är ovalt
Ovanligt
Jag stannar kvar
För stunden
Och känner vädret är fint
Med kvitter som bestod
Hämtade hem
En värld
Som står
I en enkel karavan
Som visar mer
Med känslan som bar

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 11:00

Jag känner aftonen är klar
Jag menar och tro
Det finns en enda förklaring
Att det strandas
Menade
Med blicken som förändrade stunden
Som stod klart

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 10:58

Jag känner värme
Jag känner ljus
Som rinner av vid stund
En kram
Eller två
Känns svårt
Men vi åkte hem ändå

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 10:57

Tiden vid tö
Rinner av med början
Då vi övervintrar vid viken
Och känner allt som sig bad
En insjö som känns så bar
Underbar
En sommar med den
Känns dröjande

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 10:55

Det skönt
Att bättringen kom
Med våren
Som kändes så skön
Dröja kvar en stund
Mena sedan
Utmärkt

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 10:54

Jag har hum om allt
Vid livets mönster
Som tar i
Med vinden
Som yl
Och förnyar
Med veckor
Som går an

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 10:53

Jämna dagar
Som filar
Med tanken
Som viskas
Utan stunden
Menar man
Med våren
Som faller

Ovido - Quiz & Flashcards