Alla inlägg den 22 december 2023

Av Gun Lindberg - 22 december 2023 20:16

Kasta
Är ordet lagt
Åt meningen som fann
Tvärs genom skogens idyll
Som fann visan väck i sinnet
Med den underbara sången
Som försåg sig
Med delen
Som bar

Av Gun Lindberg - 22 december 2023 20:14

Natten är lång
Oval som en skatt
Som beskattas
Med ord som klarnar
Med veckorna som for
En i taget

Av Gun Lindberg - 22 december 2023 20:13

Med metoder fann du
Dröjsmål med klarhet
Lämnade spår
Och vände om
Med en mening
Som klädde av
Sig örhänget
Som menade
Med visan
Som föll
Häromåret
Som en skog
Med skogsmark
Tvärs genom Markaryd .
Som i snitt kastades

Av Gun Lindberg - 22 december 2023 20:10

Man fann
Famnade ord
Som vände
Mot dalen
Med metoder
Som kämpade
Med visan
Som föll

Av Gun Lindberg - 22 december 2023 20:09

I snitt
På tvären
Kände jag min tvekan
Som bad om en hälsning
Med vinden som vek
Med kanonen som sken
Med melodin som kändes
När man viskade ord
Som menade med kärleken
Jag vill stanna ljuset
Och ryka ihop med dig
Med vändpunkten
Som menade

Av Gun Lindberg - 22 december 2023 20:07

Jag får min chans
Till taxi i natten
Hamnar rätt
I kongress
Med känslan
Som bar hem

Av Gun Lindberg - 22 december 2023 20:06

Jag vandrar
Mot ett berg
Vid berså
Sår ut skrock
Om ett äventyr
Som vänder
Med ord
Som aldrig lämnar oss två
Men triss
Vi vet allt
Att äventyret aldrig tar slut

Av Gun Lindberg - 22 december 2023 20:04

Tills slut mötts vi
Gänget och jag
Menar en stund
Öppet
Att det är ganska vidsträckt
Med ord
Som orkar
Med rädslan
Att gå hem

Ovido - Quiz & Flashcards