Alla inlägg under december 2023

Av Gun Lindberg - 27 december 2023 13:58

Någonting finns
Någonting märks
En eftermiddag
Som denna
Jag känner
Allt
Som oron blänker
För stunden

Av Gun Lindberg - 27 december 2023 13:57

Med mersmak
Kände jag
Vinden viska
Med känslan
Som bär hän
Med den festliga revy
Som sattes fast
Vid fasta
Som hängde löst

Av Gun Lindberg - 27 december 2023 13:56

Jag gick hem
Mot mitt samarkand
En natt
Vandrade
Lunkade
Likadant
Med visan som stämdes
Stämde också jag

Av Gun Lindberg - 27 december 2023 13:54

Snyft
Nu får jag ro
Att han är den enda
Det menas med allt
Som kärleken står
En suck
Och farten tar i
Med skridande vind
Kommer det en tår
Som förändrar idyllen
Med en tanke
Jag är förlorad

Av Gun Lindberg - 27 december 2023 13:52

Glimmande natt
Aftonen är skir
Fördärvet allt
Som glimmar en afton som denna
Man för med blindhet
Och gick hem med timmer
Som visade allt med tal

Av Gun Lindberg - 27 december 2023 13:51

Jag tar en slurk
Eller två
Och går hem vid morgonen
Lämnar staden med orsak
Att jag har lämnat dig
Är en orsak

Av Gun Lindberg - 27 december 2023 13:49

I afton skiner solen
Och det känns skönt
Att meta en stund
Och fastna för dig
Min kära

Av Gun Lindberg - 27 december 2023 13:48

Det är lördag idag
Och jag sitter vid bäcken
Och tänker
Från förr
När timmarna tog
Och jag lämnade allt
Med hjärtats gunst
Det var mycket
Så mycket mer
Som denna lördag

Ovido - Quiz & Flashcards