Alla inlägg under december 2023

Av Gun Lindberg - 29 december 2023 10:44

Det hängs på
Med handikappet
Som står
Hämtad med visan
Som föll
Med ordet
Som orkas
Som en natt
Som känns med tvekan
Som sig bad

Av Gun Lindberg - 29 december 2023 10:42

Tiden är menade
Med orden
Som finner världen
Nog
Med menade
Lyder kärleken med mönstret
Som menar att det är idag
Vekheten famlar tjäckt med tanken

Av Gun Lindberg - 29 december 2023 10:39

Texten lyder
Högt
Med en hög stämma
Som tyder
Med vekheten
Som stannar
När vi känner kärleken
Utan tvekan

Av Gun Lindberg - 29 december 2023 10:37

Jag hämtar hem
En visdom
Om dagen
Och känner mig tveksam
Med ett Alena ord
Som lämnar oss
En strand som viker
Mot vår balkong
Vi menar

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 11:03

Den djuptänkande meningen
Förändrar stunden
Mot idyllen som menar
Och förklarar
Med en berest mening
Som står klar bredvid
Dig som suckar

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 11:02

Jag känner allt är ovalt
Ovanligt
Jag stannar kvar
För stunden
Och känner vädret är fint
Med kvitter som bestod
Hämtade hem
En värld
Som står
I en enkel karavan
Som visar mer
Med känslan som bar

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 11:00

Jag känner aftonen är klar
Jag menar och tro
Det finns en enda förklaring
Att det strandas
Menade
Med blicken som förändrade stunden
Som stod klart

Av Gun Lindberg - 28 december 2023 10:58

Jag känner värme
Jag känner ljus
Som rinner av vid stund
En kram
Eller två
Känns svårt
Men vi åkte hem ändå

Ovido - Quiz & Flashcards