Alla inlägg under december 2023

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:12

Stunderna tar i
Med vinden som kliver in
Med fasaden så satt
Med tankarna som far
Med det kliv jag har lämnat
Är åsen som bedarrar

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:10

Friska vindar
Tar i
Vid liden
Måste resa nu
Och jag känner mig menade
Med allt
Som hjärtat värmer
Och står still

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:08

En brasa tänds
Och all eld ger igen
Med känslan
Som bränds vid
Med tanken som far
Som en melodi
Som känns
När kärleken brast
Och jag märkte
Ingenting

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:07

Vid en avtagsväg
Överväger vi
Med bestämd form
Åker hem
Med känsla
Som skrivs in
Med tanken
Som visar allt
Mot framtidens ljus

Av Gun Lindberg - 31 december 2023 18:05

Dagen är som is
Den plöjs som en vik
Stannar här
Med hamrat hjärta
Som står jämnt
Med ordet
Som tar i
Vid hissnade historia

Av Gun Lindberg - 29 december 2023 15:08

Halv åtta
Jag är med
Som en sommar som går an
Med människor
Som reser
Och förändrar
Med stunden som bär av
Och går an
Med felen som är utmärkta med stunden
Som hänger av
Vid vägen

Av Gun Lindberg - 29 december 2023 15:06

Man kämpar för delen
Som har måtta
För dagen
Som glimmar och suckar
Med ord som tar i
Med melodin
Som är kämpig
För sin del
Som gör allt möjligt att finna
Ett hjärta som svingar

Av Gun Lindberg - 29 december 2023 15:04

Laglydig eller inte
Var spelar det för roll
Om man kämpar och drar
I rollen
Om människans rätt
Att det går snett

Ovido - Quiz & Flashcards