Alla inlägg den 8 februari 2023

Av Gun Lindberg - 8 februari 2023 10:34

Visan föll.
Med ord.
Som vad på formant.
Med visan som kändes.
Med det viskande ordet.
Ifrån min dag med stranden.

Av Gun Lindberg - 8 februari 2023 10:33

Jag har en inre blindhet.
Med tanken som delar ut stunden.
Man visar allt.
Med världen som känns.
Min älskade vind.
Du förenar mot världen.

Av Gun Lindberg - 8 februari 2023 10:31

Dra hem.
Med vida fjärd.
Med vinden.
Som log med fören.
Med tanken som delar stunden.

Av Gun Lindberg - 8 februari 2023 10:29

Som i ett delta
Finner man.
Böljeslagen i en timme
Anar stunden.
Som i ett bält.
Med tanken som visar mer.

Av Gun Lindberg - 8 februari 2023 10:28

Melodin hög.
Med tanken skön.
Badar i Genesaret sjö.
Som sig bad.
Med ord.
Som hängde av.
Med tanken som delar ut stunden.
Med mjukt band.

Av Gun Lindberg - 8 februari 2023 10:25

Jag är ganska redo.
Redo i själen.
Som menas med tanken.
Som tjusar mitt ord.
Med tanken som lever.

Av Gun Lindberg - 8 februari 2023 10:24

Ockerboda finner stinsen.
Som en stalledrängen han visar.
En visa.
Om nåden som fanns.
Med vekheten som duellerar på natten.
I afton finner han sin kära.
Som stinsen klar.

Av Gun Lindberg - 8 februari 2023 10:22

Månad efter månad.
Åker jag hem.
Vinner allt.
Och menar.
Med ord som tar form.
Med fromhet som vinner allt.

Ovido - Quiz & Flashcards