Alla inlägg den 2 augusti 2023

Av Gun Lindberg - 2 augusti 2023 13:36

På hästryggen trivs jag allra mest
Jag reser mycket
Och jag erkänner
Att tanken är klar
Med stunden
Som hänger av
Med tanken som visar allt omkring min värld
Som soldat
Jag har en tant
Hon manar mig
Till livet utan cykel

Av Gun Lindberg - 2 augusti 2023 13:33

Jag känner ljuv musik
När jag stannar vid vägen
Jag överväger inte
Att det är lyckan som tar form
Med vidderna som kliver
Med munter musik som stannar

Av Gun Lindberg - 2 augusti 2023 13:31

Det är gröna berg av skog
Som beres med ord
Det är den högsta tanken
Då vi famlar oss fram vid våra lugna berså
Då vill vi förgås
Med tanken
Att klarheten kommer på grönbete.

Av Gun Lindberg - 2 augusti 2023 13:29

Nästa tåg
Kommer nästa timme
Med milen som tar i
I varje timme
Som formas av vår stad
Som säger mycket med längtan
Som aldrig avtar
Med ordet
Som jag bestämmer
Jag längtar hem

Av Gun Lindberg - 2 augusti 2023 13:27

Ljuva affärer
Bara ljuva affärer
Med ordet
Som orkade med mer
Med taget
Som for
Med musiken
Som föll

Av Gun Lindberg - 2 augusti 2023 13:26

Eftersom
Känner så
Med medvinden som tog
Kostnaden var kollosal
Med tanken som bar av
Med stunden
Som menade
Med ordet
Blinkade
Med känslan som vek

Av Gun Lindberg - 2 augusti 2023 13:24

Tidigt en morgon
Rodnade jag på

Stillade mitt sinne
Med delen
Som visade allt
Med församlade med uttalet
Som sa mycket med leken
Som menade
Att lämna detta kaos

Av Gun Lindberg - 2 augusti 2023 13:22

Delen menade
Med stunden vilade
Med tagen
När det var dags att vända om
Med delen
Som menade
Med ordet som vände om
Då fann jag

Ovido - Quiz & Flashcards