Alla inlägg den 30 augusti 2023

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 13:06

Han var en man
Av sin dag
Han kände
Han menar
Med något visst
Att man märker
Livet på en kvist
Som viker ut sig
Med delen som bär hän
Kanske i säng
Med delen
En kväll i paris.

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 13:04

Dags att göra slut
På ett kapitel
Som anar stunden
Med den växlande vinden
Som tar i
Man menar
Med ljuset som faller
Som bara faller för dig
Människans relik
Som stannar förtappat

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 13:02

Klingande natt
Klingande afton
Jag visar att tanken är klar
Aftonen en tanke bor
Ett letande ord finner
Mot fjärden som kallar
Med ordet som finner skrattsalva
Men ändå något visst med natten

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 13:00

Det var en afton
Då det var dans
Tog chansen
Beställde en resa hem
Med meningen bar
Men ändå något visst
Man märker jaget
Som jagas i takt med delen
Finner kärleken vid skäret
Menar allt i världen

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 12:58

Jag är bekant med värden
Som lär mig mycket
Med tanken som bevingar
Med musiken i takt
Som finner ut
I livet med iver
Som stannar kvar en stund
Och visar allt med fjärden
Kärlekens levande själ

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 12:55

Ringlande natt
Jag känner med tanken
Jag kanske borde
Stå ut ett tag till
Som bär av
I tiden
Med form
Som kringgår med ordet
Att tankarna väljer ett ut
En munter låt
Vill jag skriva
Den har en takt
Och menar med ljus
Som far

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 12:53

Det är försent
Med tanken
Som menar
Med ord som blickar
Känslor som veknar
Då förändras du till ett gyckel i tiden
Med samma mönster som tar i
Med delen som menar
Mot världen
Som ljusnar

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 12:51

Jag mötte en dag
En man
Som hörde hemma
Med allt som var
En enkel damm
Som är vår gille
En bänk
Vi sitter
Vid hörna av världen
Som känns skört
Med vidderna

Ovido - Quiz & Flashcards