Alla inlägg den 28 augusti 2023

Av Gun Lindberg - 28 augusti 2023 12:56

Du skimrande ljus
Du väcker minnen
Ifrån flydda dar
Månaderna går an
Med ord
Som viskas
Med natten
Som far
Med veckor
Som tar i
Med allt som var

Av Gun Lindberg - 28 augusti 2023 12:54

Älsklings vind
Varför behagar du mig
Är du rädd
Att ge
Med meningen
Som flyr
Med veckorna
Som gnyr
Med tiden som skimrar
Med olikheter
Som skämtas bort
I sista timmen
Som är en formsak

Av Gun Lindberg - 28 augusti 2023 12:52

Tre ord vill jag säga dig
Ingenting är borta
Med timmen
Men jag har förmaning
Att kalla
Att kalla på kalla minnen
Som finner
Ljus som rinner
Minnen som river
Med orden som är lagda

Av Gun Lindberg - 28 augusti 2023 12:51

Tre ord vill jag säga dig
Ingenting är borta
Med timmen
Men jag har förmaning
Att kalla
Att kalla på kalla minnen
Som finner
Ljus som rinner
Minnen som river
Med orden som är lagda

Av Gun Lindberg - 28 augusti 2023 12:49

Inga dagar
Jag sänder
Som en dag
I maj
Log med fören
Som hetsade upp
Allting som kändes
Som en viskade natt i paris.
Som menade
Att saken var den
Ett skimmer

Av Gun Lindberg - 28 augusti 2023 12:46

Ett brev är skickat
Jag sänder det till dig
Min kära
Och utvecklar tanken
Som formsak
Som kunde
Kullkasta orden
Sedan rensa
En tid som har flytt

Av Gun Lindberg - 28 augusti 2023 12:44

De randar staden
I monsunen
Med darrande mening
Som for
Med växlande ord
Med delen
Som kändes
Som ordet orkade
Med kanten
Som viskade

Av Gun Lindberg - 28 augusti 2023 12:43

Eftermiddagen klar
Morgondagen mitt jag
Jag förklarar
Och står i
Med mina tanker
Som formar ljus
Om natten
Då försöker du
Som sista timmen
Som anar

Ovido - Quiz & Flashcards