Alla inlägg den 9 november 2023

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 23:06

Rensade luften
Gick hem
Stannade där
Som medelpunkt
Som skalades av
Med stunden som vände
Med delen tog fart med ljuset

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 23:05

Med klarhet
Kom du
Som vänder världen
Mot nutid
Som vände
Med orden
Som rensade med stunden
Som fann
Tiden som var upp och ned

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:47

I natt har vi allt
Det bestämda ordet
Som visar allt
En stund med dig
Det är allt
Som svingas
Med dalian
Som fångas
I natten med dig

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:45

Ord som svingar
Med musiken
Som visar allt
Med känslan
Som bar hem
Med känslan som menade
Med tanken
Som sjöngs en gång
En visa som lämnar sina spår
Och sår ord som jag har glömt

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:44

Natten glimmar
För en stund
Sedan försvinner
Med ord
Som tonas ut
Med delen som menade
Med våren

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:37

Vid varje hörne
Är det sagt
Med ord
Att en dag är det sagt
Med visan
Som föll
Den tiden har flytt
Med tydande text
Som betyder allt
Med stunden som visar allt
Med en betydande tanken
Som viskar i natt

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:35

Det är sant
Jag är en
En människa blott
Med minnen som bar hem
Med vida sång som stod klart
Med ordet
Som kändes kalla
Jag lämnade staden
Som aldrig förr
Och förintade min tanke
Som visade att jag är ett gatubarn blott

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:33

Jag lämnar spår
Med ord
Som återstod
Sig menade
Med stunden
Som lämnade staden
Som är sagd
Med visan
Som stod

Ovido - Quiz & Flashcards