Alla inlägg den 22 november 2023

Av Gun Lindberg - 22 november 2023 15:31

Jag reste som en tjäck mö om natten
Myste en stund
Hatten kom på svaj
Och valde ordet
Det blir en annan dansrytm om natten
När vi närmar oss sundet
Känner vi att visan viner
Och lyktan menar
Som en duell om natten
När skatten är betald

Av Gun Lindberg - 22 november 2023 15:28

Jag måste gå nu
Allt är så förändrat
Reste mycket
Med visan
Som tog form
Med vind i segel
Med känslorna som bar

Av Gun Lindberg - 22 november 2023 15:27

Jag tog sista chansen
Menade väl
Men hur kunde det hända
En händelse
Som menar
Med valet
Som aldrig blev av
Med alla gensvar
Som kunde vara för kvällen
När man rodnade
Och gick hem

Av Gun Lindberg - 22 november 2023 15:25

Jag skrev en vers
Att jag vet värst
Värst mycket om en fest
Som aldrig blev av
Hängde lös en stund
Löste alla problem

Av Gun Lindberg - 22 november 2023 15:23

Jag fick dödsbudet igår
Att han skulle ankra Skagen i afton.
Men det förändrade sig något.
Kanske mot det bättre
Att han var han
Det var allt

Av Gun Lindberg - 22 november 2023 15:21

Syrsor som mullrar
Syrsor som visar
En vind för alltid
En klar morgon
Som sedan vänder
Med en klar ton
Med stunden

Av Gun Lindberg - 22 november 2023 15:20

En afton log dimman tät
Trälade och chansade
På bättring
När jag närmade dig
Blev det gensvar i natten
Han log
Sista bladet log
Och jag frågade
Kan tänkas till våren

Av Gun Lindberg - 22 november 2023 15:18

Väljarens fors
Forsar ned
Mot dalen
Som mynnar här
Man menar
Och väljer
Rytmen
Som chansar

Ovido - Quiz & Flashcards