Alla inlägg under november 2023

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:30

Regn och rusk
Byar av tårar
Rinner nedför min skuldra
Som finner pingslilja torr
På torr mark finner vi ljus
Som visar allt
Som finner en ramp av höst
Med yra som aldrig förr

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:28

Det darrar vår igen
Första löken gror
Och vilar en stund
Med allt som livet är
Min videsång håller ennu
När du är hos mig
Min sköna
Som finner ljus med vinden

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:26

Jag vill bedja en stund
Med Bellman på strå
Att visa allt
Som var möjligt
Med min huvudsak
Som blommar
När jag är nära dig

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:24

Jag har allt i en sommar med dig
Vallmo
Blåsippa
Och ängens sköna gräs
Som växer här
Med fördärvet
Som kommer
När vi älskar
Med vinden som for
Med känslan som kändes vida

Av Gun Lindberg - 9 november 2023 18:22

Mängden satt
Med skörheten
Som visades
Med ord du sa
Käraste
Som en sommar
Med dig
Det är allt

Av Gun Lindberg - 8 november 2023 17:50

Flykten togs sig an
Med delen som bar
Händelsen bar hem
Med visan som visade allt
Med seglen som gick an
Med människans kluvenhet.

Av Gun Lindberg - 8 november 2023 17:48

Fasen satt
Nästan vid vägen
Som vägrade att vara insatt
Med tanken
Som formade världen
Mot nutiden med form

Av Gun Lindberg - 8 november 2023 17:47

Delen var min mening
När jag flydde
Tanken mejade
Med våren
Som sa nej
Ingen tanke om det

Ovido - Quiz & Flashcards