Alla inlägg under november 2023

Av Gun Lindberg - 28 november 2023 10:01

Jag vill dränka sorgen i vin o öl
Och tänka
Att dagen
Är som en dålig
Vy
Som menar en stund
Mot jämlikheten
Man stannar
När hjärtat kramas
Med timmarna som ilar tungt
Invid vägen
Man menar
Att det klarnar
Om dagen är jämn

Av Gun Lindberg - 28 november 2023 09:58

Världarna vänder om
Till mig
En stackars luffare går hän
Med människorna
Som menar en stund
Med bättring
Med ljuset
Som ljuger ibland
När tankarna flyter

Av Gun Lindberg - 28 november 2023 09:56

Gunnar sträng
Han vek
Med stunden
När undren kom
Framtiden var stor
Och blickarna menade
Hur kunde förändringen komma

Av Gun Lindberg - 28 november 2023 09:55

Dagarna är jämna
Och nyckfulla
Med meningen
Som bar
Men vissheten
Tänker jag klart
Hur kunde det bli så

Av Gun Lindberg - 28 november 2023 09:53

Jag vänder om
Känner kärleken
Finner ord
Orkar med en hel del
Menar en stund
Sedan känner jag
Hur det flyter bra

Av Gun Lindberg - 28 november 2023 09:52

Kvällen flyter bra
Är med gänget
Känner hur förändringarna kommer
Men jag menar
De kommer
Och jag ser fram till dessa dagar
Då gänget flyger iväg

Av Gun Lindberg - 28 november 2023 09:50

Jag vill stanna en stund
Vakta mitt jag
Jag vill ljuga ibland
Att han är bekant
Men ack nej
Vindarna flyger iväg ändå

Av Gun Lindberg - 28 november 2023 09:48

Man säger mycket
Om vädret
Som flyger om natten
Det hastiga
Kylan som vänder
Med vinden
När vi tar i

Ovido - Quiz & Flashcards