Alla inlägg den 5 februari 2024

Av Gun Lindberg - Måndag 5 feb 14:41

Jag dröjer kvar
För en stund
Som förändras
Med visan
Som tar i
Med den skridande vind
Som märker

Av Gun Lindberg - Måndag 5 feb 14:40

Jag sitter här
Med ett närmande
Med förändringen
Som stod högt
Mot sky
Med delarna som bär
Med ord
Som blinkar
Med ett ord
Som tar i
Med allt jag har
En enda dag

Av Gun Lindberg - Måndag 5 feb 14:38

Jag har ett krav
Med minnen
Som ljusnar
För stunden
Med delarna som bär
Med allt
Vi har lärt

Av Gun Lindberg - Måndag 5 feb 14:36

Jag undrar över dagen
Och menar
Med ord
Som far
Dröjer kvar
Med bilderna
Och suckar
En stund
När kommer förändringen

Av Gun Lindberg - Måndag 5 feb 14:35

Man anmärker med stunden
Som står förändrad
Med stunden
Det ilar tungt
Och jag erkänner
Ingenting är som förut
När jag luffade förbi
Med trakten
Som utvisar allt

Av Gun Lindberg - Måndag 5 feb 14:34

En rak
En oval
Dag
Som besannar min själ
Som stämmer med orden
Som flyr
Med minnena
Som märker

Av Gun Lindberg - Måndag 5 feb 14:32

Minnena flyr alltid ifrån mig
Med stunderna som anar
Med tankar som manar
Med saken
Som stämdes
Med ursäkt
Som försakar

Av Gun Lindberg - Måndag 5 feb 14:31

Jag märker allt
Som katten
Som jamar
Om natten
När natthimlen står klar
Med visan
Som tågar in
Med det kämpiga
Som visas

Ovido - Quiz & Flashcards