Alla inlägg den 8 februari 2024

Av Gun Lindberg - Torsdag 8 feb 10:27

Jag börjar veckan
Med att ta klivet
Sedan vänder jag
Och tar allt för givet
Med minuterna som sparas
Med vissheten
Som nalkas strand
Med hemskheten
Som tindrar iväg

Av Gun Lindberg - Torsdag 8 feb 10:25

Med lite finess
Så klokt
Man kollar
Med tiden
Som glöd
Med morgondagens
Lön

Av Gun Lindberg - Torsdag 8 feb 10:24

Jag klarar av dagen
Med allt som fångas
Tidigt
Mycket tidigt
Kände jag
En dag med nyans
Som finner rus
Så väck

Av Gun Lindberg - Torsdag 8 feb 10:22

Å vad man tar i
Vid bryggan
Som en gäst i natten
Man menar
Med ord
Som blinkar
Med delarna som bär

Av Gun Lindberg - Torsdag 8 feb 10:21

Rytmen tog
Tankarna for
Som en tjeck mö
Ifrån en ö
Som finner ord
Som är så insatt
Som en vår
Som aldrig kommer

Av Gun Lindberg - Torsdag 8 feb 10:20

Tidigt en gryning
Står man
Förstår man
Med orden
Som är lagda
Med toner
Ifrån dåtiden
Med ord
Som visas

Av Gun Lindberg - Torsdag 8 feb 10:18

Det känns bättre
Mot dalen
Som ett moment
Som är bort
För några timmar
Som anar stunden
Med delen

Av Gun Lindberg - Torsdag 8 feb 10:17

Jag stakar min fram
Med bilderna
Som suckar ibland
Man märker
Att det är kämpigt
Men man anar
Att stunden är klar

Ovido - Quiz & Flashcards