Alla inlägg den 7 februari 2024

Av Gun Lindberg - Onsdag 7 feb 21:27

Tankarna visar mer
Av sin dag
Som rodnar
Mot solen
Med blekt hår
Som fäster
Med tanken
Som står
Jag förstår
Man har alltid blivit nämnd

Av Gun Lindberg - Onsdag 7 feb 21:26

Världen står i
Som en storm
Som tänker
Och rodnar
Med veckor som far

Av Gun Lindberg - Onsdag 7 feb 21:25

Som i en chans
Man chansar
Med ord
Som blickar
Till livet
Med en enda iver

Av Gun Lindberg - Onsdag 7 feb 21:24

Jag bryr mig inte
Bara drar av
Mot dagarna
Som visar mer
Av min dag
Som samtycker

Av Gun Lindberg - Onsdag 7 feb 21:22

Tankarna väljer
Med ett enkelt ord
Som for
Med visan som fick form
Med delen
Som märktes

Av Gun Lindberg - Onsdag 7 feb 21:21

Jag brann av längtan
Efter dagarna som for
Med en enkel längtan till landet
Jag byggde
På ord
Som narras
Med vinden
Som sparas

Av Gun Lindberg - Onsdag 7 feb 21:20

Jag menar
Med verkligheten
Som stannas vid stunden
Som rinnande guld om natten
Att hamna rätt
Är inte fel
Att märka

Av Gun Lindberg - Onsdag 7 feb 21:18

En sats
Är inte en sats
Som saknas
Med ord
Som stillas
Vid vägen
Som nalkas

Ovido - Quiz & Flashcards