Alla inlägg den 10 februari 2024

Av Gun Lindberg - Lördag 10 feb 12:12

Jag lever i tankar
Det är sant
Bara en stund i taget
Jag randas
Med tankar
Som bär
Jag har ett inre begär
Som ber
När hjärtat tindrar
Med klarhet
Som reser hem
För stunden
Så bestämt
Med ord
Som aldrig visar sig

Av Gun Lindberg - Lördag 10 feb 12:10

Man märkte dagen
Som randas
Med visan
Som stod i serie med förväntan
Som togs
Med visan
Som sågs
Som en sommar
På sonat

Av Gun Lindberg - Lördag 10 feb 12:08

Det hämtade sig
Vid skriden lycka
Som viskade sig med fören
Som stod med ordblindheten
Och suckade en dag
Som saktade in tiden
Som en symfoni om natten

Av Gun Lindberg - Lördag 10 feb 12:07

Det var bestämt
Med delen
Att vi vände
Med medel
Som visade orden
Som renades
I veckor som flydde

Av Gun Lindberg - Lördag 10 feb 12:06

Veckorna flydde
Med ordet
Som orkade med mer
Med våren
Som förklarade med ord
Som drog

Av Gun Lindberg - Lördag 10 feb 12:05

Hemresan var klar
Jag vände mig om
Mot världen
Som stannade en stund
Med stilla tanke
Som visade allt

Av Gun Lindberg - Lördag 10 feb 12:04

En tågande tanke
For
Med ljusnade bilder
Som visar allt
Med hjärtats lust
Som menar
Med enda förklaring
Som fann

Av Gun Lindberg - Lördag 10 feb 12:03

Stormen väntas
Med ilningar
Som menar
Med ord
Som flyger
Med ordningen
Är fast
Med längtan till sundet

Ovido - Quiz & Flashcards