Alla inlägg den 6 februari 2024

Av Gun Lindberg - Tisdag 6 feb 10:29

Man bygger på
Vid dalen
Som mynnar ut
Vid åar och öppet hav
Som en självrisk
Stannar man stunden
Och känner världen
Snurrar lite grann

Av Gun Lindberg - Tisdag 6 feb 10:27

Formen är allt
Med längtan
Känner man visan
Som märks med stunden
Som förändrar idyllen
Som gick hem
Med tankarna som flyr
Man säger inte fy
Vilket vykort
Man tänker
Att några rader skrev du

Av Gun Lindberg - Tisdag 6 feb 10:25

Det tar en vecka
Som sommaren
Som tar
Med längtan
Vi viskar
Och förhör
Med ord
Som rensas
Med stunden
Som stannar

Av Gun Lindberg - Tisdag 6 feb 10:24

Jag visar mer
Av den saken
Som menar
Jag drar av
Vid målet
Som stannar
Jag märker raden
Med stämningen
Som far

Av Gun Lindberg - Tisdag 6 feb 10:22

Jag utvecklar en tanke
Och går hem
Med hemskheten
Som finner ljus
Med stämning
Som far
Med fusk

Av Gun Lindberg - Tisdag 6 feb 10:21

Halv fyra
Är jag väck
Stannar en stund
Menar allt
Samlar mig
Och känner
Med blicken
Som tar av vid tankarna
Som far

Av Gun Lindberg - Tisdag 6 feb 10:20

Jag har skickat hem
Någonting
Som känns
Som märks
Vid stunden
Som klingar in i natten
Med musiken
Som stannar
Med form
Som fann

Av Gun Lindberg - Tisdag 6 feb 10:18

Tidsrymden faller
Med ord
Som stäms
Med visan
Som menar
Med ord
Som visar mer
Vad då mer
Jag menar
Skall man ta av
Vid avtagsvägen
Och sedan försvinna

Ovido - Quiz & Flashcards