Alla inlägg under augusti 2023

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 09:47

Är jag snål eller inte
Med känslan som vek
Med tanken som bar hem
Med visan
Som tog form
Bredvid dig det kändes
Med viskande kväll
Vi vikte mot stranden
Med all kraft
Ekot for

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 09:45

Det är
Det var
Ett enda ord
Med delen kändes det
Med form
Att minnena for
Och vände om
Mot dalen
Som en enda symfoni
Som satt
Man stack till rio.
Med tindrande ögon i natten
Med min Della som löste problemen

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 09:42

Jag känner
Jag förklarar
Med tanken
Som visar
Att jag har delade meningar
Om min klingande röst
Som satt
Med delen
Som var fast
Med tanken
Som for
Och fann klarheten
Med veckor
Med en enda form
Som menar

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 09:40

Änglarna for mot ost
Med tiden som kost
Det kostade en hel del
Som visade att du var den enda
Bättringen kom
Hamrade på en enda låt
Som en symfoni
Vi föll
Med tid och rymd
Vi rymde
På en kvist
Som satt

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 09:38

Bara minnen med form
Utav en dag
Som glimmar förbi
Med det som är kämpigt
Men stunderna är lika
Hjärtat det slår
Stegen står
Med darrande mening
Är allt som förslår

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 09:36

Timmarna anades
Timmarna blir till sekunder
Med våren
Som är på intågande
Trots all vinter
Som yr om natten
Man vill skaffa sig en klarhet
Som visar allt
Med tanken
Som visar att det är du

Av Gun Lindberg - 28 augusti 2023 12:56

Du skimrande ljus
Du väcker minnen
Ifrån flydda dar
Månaderna går an
Med ord
Som viskas
Med natten
Som far
Med veckor
Som tar i
Med allt som var

Av Gun Lindberg - 28 augusti 2023 12:54

Älsklings vind
Varför behagar du mig
Är du rädd
Att ge
Med meningen
Som flyr
Med veckorna
Som gnyr
Med tiden som skimrar
Med olikheter
Som skämtas bort
I sista timmen
Som är en formsak

Ovido - Quiz & Flashcards