Alla inlägg under augusti 2023

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 13:25

Ett isande hav
Byggs
Sten för sten
Reser sig hem
Ber en bön
Om en hälsning
Som ser
Och ger
Minnena fruktar
Så insatt
Med bara en vind
Som torska
Med bara källarvattnet
Som har allt
Med samlandet som visar allt

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 13:23

Borta var du
Borta var huset
Som tindrande förbi i salen
Med tanken som frågade
Med ljuset som vände om
Då tänkte jag och förklarade
Jag måste resa hem
Minnena blott hetsar
Med stunden som bär hem
Med anade timmar som byggs
Vid den vida fjärd
Där kärleken bor

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 13:20

Med en enkel
Tog jag
Med visan
Som vanligt
Med fören
Som log
Med förnimmelser
Med tanken
Som menade
Med ord som frågade
Var liggaren vid sjön
En slusk
Eller var han ingenting

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 13:18

Hjärtat slår
Hamrar och förgår
Med tiden som flyr
Med en enkel symfoni
Om natten
Som ligger i fören
Med meningen som bär
Ändå vissheten som är dig kär
Med ordet som drog
Med meningen med form
Utav dig som är mitt arma hjärta

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 13:04

Äventyret for
Med det som var
Jag fruktade dig
Men sa ingenting
Stunden förklarar
Med ord som randas
Med dagen som ljusnar
Med en värld av ljus
Som livar upp det med klarhet som randas

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 13:02

Borta en stund
Stack som ett skott
Med morgondagen
Som sakta går genom staden
Med morgondagen som randas
Med vilande minuter i dvala
Med stunden på det hala
Jag har ett besked
Det är botten

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 13:00

Kaffe med kron om natten
Log med fören
När föreställningen börjar
Då utvecklas tanken
Med sparande ljud
Timmarna ljöd
Stred med tanken
Att jag har gjort allt förut
Med timmen som anade
Med formljus som glimmar ibland
Jag undrar hur det smakar

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 12:58

Han stack iväg
Med morgondagen
Som var väck
Han anade stunden
Och gick hem
Till samlingen
Och menade
Att saken var den
En enda förklaring bereste meningen
Det blev fast
En mening for
Men ändå
Var det du

Ovido - Quiz & Flashcards