Alla inlägg under augusti 2023

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:46

Den sjungande fågeln
Flög omkring i natten
När jag kände
Fören förbinder mitt hjärta
Och mildrar av vid kanten
Jag kände mig bekant
Men jag har inte varit där
Dit fågeln flög i natt

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:44

Ett sken
Ett enkelt svek
Var kunskapen som menade
Med att du var för rädd för kärleken
Du ville dröja kvar
Kväll efter kväll
Se nattlampan släckas
Med tanken som viskade
Att du var allt

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:42

Jag visar
Och erkänner att vinden tar i
Med böjda ord försvinner
Jag visar en förklaring?
Att rädslan kommer
Med hjärtat slår
I takt med valen
Som ser ut som kvällen för
En afton rodnade jag
Och kände vinden viskade mitt namn
Med känslan som tvekade
Åkte hem i sista timmen
Med en sak
Jo kärlekens bad

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:38

Jag vill fråga fröken ur
Om vem
Vad heter han igen
Kanske hans namn har försvunnit
I sista timmen
När jag anar stunden
Med jämna steg
Finner jag rytmen
Med en chans som visar allt

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:36

Jag vänder om
Med tanken
Att våren känner allt
Allt omkring mig
Som en dans
Rodnar jag
Veckor som går
Med form
Som menar
Med tanken som erkänner att det är du
Du som får mig att fånga världen

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 17:55

Finner du
Finner jag
Klöver i natten
Som hamnar i hjärtat
Som går an
Med människan
Som menar
Med ord
Som tonas ut
Med rymden som finner
Med vägen ut

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 17:53

Kärleken gick hem
Med medel som bekämpades
Som en sovrande stad
Som försa sig
Med tanken som bedjande
Med tanken som rodnade
Med veckor som for
Hämtade guld i snitt
Med mitt liv som fördärv

Av Gun Lindberg - 29 augusti 2023 17:51

Canada i mitt hjärta
Blott för en timme
Eller två
Som hamnar rätt
Så insett
Med tanken
Som stod
Med lyft
I tiden
Med form
Som gick hem
Med delen
Som for
Med medel
Som kämpades

Ovido - Quiz & Flashcards