Alla inlägg under augusti 2023

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 12:43

I närheten av sundet
Vid grebbestad mynnar jag
Vid viken badar jag
Som örhänge
Som menar vid kanten
Hänger av med melodin
Som sänds hem
Med mjukisstart
Med känslan som bar hem

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:59

Visan var för lång
Med avkortad mening
For den mot världen
Och stannade en stund
Med själ som sörjer
Och väntar vid delen
Som alltjemt förslår

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:58

Kunde jag
Kunde du
Finna
Världens hav
Vid inre sjö
Som sörjer
En dag
En vecka
Som visar
Allt med alla
Som föll i tidningen
Som kändes

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:56

Jag hamnade rätt
Så insett
Med hjärtat som stannade
Vid lyktan som for
Med ordet
Som hängde av
Med visan
Som stämde
Men hur stämde kärleken till dig

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:54

Neontider med hjärtat
Som slår med vinden som tar i
Neontider med jämna steg
Som niger
Med bättring som kommer
Med vinden som kliver
Med allt man vet
Är att man borde stoppa neon

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:52

Julafton skimrar
Tiden lider
Vid linden
Lider
Med mildra väder
Som sover
Som en stad på sonat
Man vandrar på genom staden
Med en trängsel
Som är allt
Med böjelsen med vinden
Som far

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:50

Jag kämpar vidare
Med bevingande ord
Som for
Med tåget som lämnar station
Men mötet var för kort
För kämpigt
Så jag kunde inte allt
Jag var kärlekens kämpe

Av Gun Lindberg - 30 augusti 2023 10:48

Jag stod påstod många
Många år flyr
Med delen
Som tar i
Med tanken
Som viskar
Då vänder jag mig om
Som käraste
Men hur kunde det gå
När jag tog mig en enkel promenad

Ovido - Quiz & Flashcards