Alla inlägg under juli 2023

Av Gun Lindberg - 31 juli 2023 13:02

En rytmisk dans
Ger oss en chans
Att mena en stund
Sedan leta fram
En vers
Som tar i
Med musiken
Med klang
Som förgås
Med ord
Som ser

Av Gun Lindberg - 31 juli 2023 13:00

Jag vill visa vägen
Som erkänner
Att tanken är klar
Man väljer ord
Och rensar upp
Med stunden
Som finner rikedom
På berg
Som formas så stort

Av Gun Lindberg - 31 juli 2023 12:58

Jag undrar
Jag tror
Att världen är ett under
Jag menar
Med tanken
Att visan inte tar slut här
Den har nyligen börjat

Av Gun Lindberg - 31 juli 2023 12:57

Tiden på flykt
Undan kriget
Som känns
Med meningen som for
Med tanken som tar i
Man menar att klarheten lämnar spår
Och man vänder om med delen

Av Gun Lindberg - 31 juli 2023 12:55

Tanken for
Och hämtade sig
Med känslan vek man
Med stunden
Bar
Med vissheten märkte
Jag
En del

Av Gun Lindberg - 30 juli 2023 13:57

Dalande kärlek
Dalar ned och sjunker.
Med delen
Som räcker till
Mot sjön
Med sjunkande
Själ
Som vimsar bort sig
I timmar kan han gå
Men utan kliv
Han klev

Av Gun Lindberg - 30 juli 2023 13:55

Dalande kärlek
Dalar ned och sjunker.
Med delen
Som räcker till
Mot sjön
Med sjunkande
Själ
Som vimsar bort sig
I timmar kan han gå
Men utan kliv
Han klev

Av Gun Lindberg - 30 juli 2023 13:54

Dalande kärlek
Dalar ned och sjunker.
Med delen
Som räcker till
Mot sjön
Med sjunkande
Själ
Som vimsar bort sig
I timmar kan han gå
Men utan kliv
Han klev

Ovido - Quiz & Flashcards