Alla inlägg den 3 september 2023

Av Gun Lindberg - 3 september 2023 10:24

Man utvecklar tanken
Med stormen
Som strömmar in
Med tanken
Som viskas med natten
Som log med fören
Om natten
När allt är så skinande
Med blänkande knappar
Så sköra
Med vinden som strömmar
Med heta delar
Som visar

Av Gun Lindberg - 3 september 2023 10:22

Mil efter mil
Har hjärtat allt
Som förtjänade
En viskade vind
Och ett fördärv
Som ligger
Med delen
Som är omslaget
Som slår
Med hjärtats rytm
Som finner
Med slogan

Av Gun Lindberg - 3 september 2023 10:20

Timmarna går an
Med timmarna som anar
Formlägger stunden med ett mål
Som känns
Vid avsparken
Som gör oss så förnär
Vi har allt
Som gör oss kär
Med närmade
Som står

Av Gun Lindberg - 3 september 2023 10:18

Timmarna anar
Som ett bygge
Med sats
Som menar
Med ordet
Blickar
När allt levande skall bort
Då känner jag mig utmärkt
Med kanten
Som fuskar

Av Gun Lindberg - 3 september 2023 10:16

Timmarna formulerar
Och jag visar mer
Med saken
Som försakar
Med tanken
Som flyr
När vi känner
Äventyr på flykt

Av Gun Lindberg - 3 september 2023 10:14

Betänketiden är kort
Med tiden som lunkar
Undervarade stunden
Med delen
Som bar hem
Med visan som säger
Att det bara är snålskjuts
Med timmarna som anar

Av Gun Lindberg - 3 september 2023 10:11

Livet lunkar
Med timmar
Som tar form mot kategori
Minuternas sorti
Som stannar
När man väljer
En aningslös tanke
Som bär hem

Av Gun Lindberg - 3 september 2023 10:09

Jag tar mig en öl i baren
Och känner mig ganska förbytt
Meningen byter ord
Som rensas med stunden
Med behaget som knarras
Med delen som behagar
Med en vid känsla som bar hem
Med meningen bar

Ovido - Quiz & Flashcards