Alla inlägg den 23 september 2023

Av Gun Lindberg - 23 september 2023 21:10

Utvecklande tanke
Stormas in
Med känslorna som kallade
Med fören
Som log
När förbindelsen log

Av Gun Lindberg - 23 september 2023 21:09

Det angår mig
Kärleken som for
Med ord
Som rann ut
Med timmens suck
Som visar mer med en härlig dusch

Av Gun Lindberg - 23 september 2023 21:07

Jag tror han var tuff
Som jag mötte
På dagen
Som en längtan
Visade jag mer
Av kärleken som stannade
Vid viken
Som kämpade med delen
Och kärleken

Av Gun Lindberg - 23 september 2023 21:05

Jag vill skaffa mig en båt
Med ett tindrande ruff
Som kör mig till skäret
Om natten
Och skaffa mig en träff
Som känns härligt

Av Gun Lindberg - 23 september 2023 21:03

Vilken värld
Vilket dårskap
Kämpade med ord
Som rann ut med tanken
Som kämpade med ordet
Som inte orkade med mer

Av Gun Lindberg - 23 september 2023 21:02

Menade med ord
Som hängde av
Med tanken
Som fick mig att erkänna
Att alla ord var församlade med tanken
Som skulle visa mer

Av Gun Lindberg - 23 september 2023 21:00

Jag har en hälsning
Till min värld
En hyllning
Om lyckan som for
Mot fördärvet som log
Med stunden
Som for
När vi träffades här
Det är en härlig morgon
Jag vaknar
Med kampen
Som kämpade
Mot dåligt väder

Av Gun Lindberg - 23 september 2023 20:57

Han drog förbi
Han ifrån havet
Som känner behaget
Jag vill behaga dig
Men känner inget
Ingenting
Jag vill rensa
Och veta
Hur klarheten
Kommer an

Ovido - Quiz & Flashcards