Alla inlägg den 4 september 2023

Av Gun Lindberg - 4 september 2023 11:05

Med känslan som bar hem
Beskrevs
Som ogjort
Och oklart
Men jag erkänner
Jag kunde allt
Med ord finna

Av Gun Lindberg - 4 september 2023 11:04

Vid omogen tid
Menade man klart
Med tanken
Som kändes vida
Med stunden
Då man klev med tanken
Och såg dagen
Visa allt

Av Gun Lindberg - 4 september 2023 11:02

Den dalande känsla
Bestod
Med tanken
Som visade allt med stunden
Världen klar
Och jag vände om
Med allt
Som en seger
Med allt som var

Av Gun Lindberg - 4 september 2023 11:00

Klippan en sats
Så brant
Med tanken
Som stormas in
Med händelsen som bär hän
Med tiden som blev en sats
Som yrde
Med stunden

Av Gun Lindberg - 4 september 2023 10:59

En tanke som visade allt
Vid vägen
Som strömmas in
Så besatt
Med tanken
Som visar allt
Med stämningen
Som är vårlig

Av Gun Lindberg - 4 september 2023 10:57

Det nyanserar sig med bilden
Att tankarna bär hän
Vid ett sund någonstans
Att kännas vid
Semestertiderna
Är som en relik som stannar
I våra hjärtan

Av Gun Lindberg - 4 september 2023 10:56

Festen yrde om sommaren
Där jag satt
Och närmade mig sundet
Med meningen som bar
Ändå något visst
Med kråkan
Som han satt
Var hans
En dag vi alltid minns

Av Gun Lindberg - 4 september 2023 10:54

Meningen endast för en dag
Nyanserade sig
Med dalande hjärta
Som slog
Med tanken
Som kändes vid
Med dalande hjärta
Som summerades.

Ovido - Quiz & Flashcards