Alla inlägg den 5 september 2023

Av Gun Lindberg - 5 september 2023 22:15

For med
I sista sekunden
Och kände igen
Dig
Manade med tanken
Som visar allt med
Stämning
Som finner ljus
Med rinnande guld
Som finner

Av Gun Lindberg - 5 september 2023 22:14

Evigheten stod stilla
Märkte stunden
Med blicken
Som visar allt
Med stunden
Som for
Gick du
Med form
Utan viskade vindar

Av Gun Lindberg - 5 september 2023 22:12

Jag älskar min väg
Som menade
Med jul
Som hänger fast
Med ordet
Som menade
Med tanken
Som stod bevingad
Med delen
Som for

Av Gun Lindberg - 5 september 2023 22:11

Darrande mening
Förändrar stunden
Som står
Med tanken
Som stilla
Sitter vid vägkanten
Och menar
Med ordet
Som rensas
Med tiden
Med försvaret
Som tindrar

Av Gun Lindberg - 5 september 2023 22:09

Känslan vek
Med tanken
Då vände jag om
Med menade
Som bestod
Med visan som stod
Med förändringen som kom
Med ordet

Av Gun Lindberg - 5 september 2023 22:07

Jag gick hem
Med tanken
Som kändes
När man viskades med fören
Som log invid vägen
Med känslan
Som menade

Av Gun Lindberg - 5 september 2023 22:06

Man anar stunden
Vid klippan som togs
Med musiken som stannade
Tanken formades
Med ljuset som rann av
Med musiken som har tystnat
Över midnatt som hänger av

Av Gun Lindberg - 5 september 2023 22:04

Jag visade
Du visade
Bilder
Mot nutid
Som förändrar stunden
Som står klart
Med tanken
Rädslan gick hem
Du vände
Med känslan som bar
Med tanken
Det håller aldrig

Ovido - Quiz & Flashcards