Alla inlägg den 10 september 2023

Av Gun Lindberg - 10 september 2023 10:58

Nu drar vi
Mot nya affärer
Och vänder
Till tron
Som vi bor
Med flärden
Som en sommarsol
Vi nyanserar med kloka ord
Som vi drog

Av Gun Lindberg - 10 september 2023 10:56

En eftermiddag
Log du
Som ett minne
Vid offerplatser
Och fann våren
Som en historia
Ur en bilderbok
Som fångas
Med längtan

Av Gun Lindberg - 10 september 2023 10:54

Herr alfabete
Nu arbetar vi
Med luringen
Som finner visa ord
Med tinget
Som tar
Med bevingande ord
Som drar

Av Gun Lindberg - 10 september 2023 10:52

Jag vill fånga min dag
Med nyanser
Och klass
Och mena
Det finns en dag
Som varierar
Men ändå inte polerar

Av Gun Lindberg - 10 september 2023 10:51

Det var fest i bygden
Alla var församlade
Med känslan
Som fanns
Att kärleken börjar på k
Och längtan börjar på l
Det vet jag
Men du märker mig inte
Bara vänder

Av Gun Lindberg - 10 september 2023 10:47

Jag köpte mig ett hopp
Och menade
Att det var en bra sak
Undersökte förklaring
Och menade
Att någonting finns
Bortom alla gränser

Av Gun Lindberg - 10 september 2023 10:45

Jag vill återvända till bygden
Med versen som tar i
Med vindarna som flyr
Med tanken
Att du gnyr
Att veckorna är för långa
Men för många
Att få

Av Gun Lindberg - 10 september 2023 10:42

Du vinner klöver
Övar på hemresan
Med erkänner
Att du är trevlig
Och korrekt
Med längtan
Som visar allt
När du finner kärleken
Någonstans

Ovido - Quiz & Flashcards