Alla inlägg under september 2023

Av Gun Lindberg - 18 september 2023 22:31

Han ansträngde
Som med delen som bestod
Han nalkades strand
Med manade tanke
Som bor
Lik Boris
Du vek
På estraden som vände om
I en natt som rimmar av

Av Gun Lindberg - 18 september 2023 22:29

Hes i rösten rycks vi med
Som en natt känns det bra
Att förklara
Att natten har varit svår
Kallt och varm
Med ändå det ändå manar

Av Gun Lindberg - 18 september 2023 22:27

Känslorna kalla
Jag hör det viskas
Med känslan som visar mer
Med hämtade ord
Det rann ut
Med veckorna som föll

Av Gun Lindberg - 18 september 2023 22:25

Hon kliver in i ett rus
Rycks med i ett rus
Hon rusar in
Som en sol om natten
Och har ett behov att vara på hatten
Om natten som natten brinner
Med tänkaren som menar

Av Gun Lindberg - 18 september 2023 22:23

Vid varje kvarter har vi kvar minnen
Som snabbt rusar mot Nilen med använd förklaring
Vi reser mot en kust i väst
Finner där kustens hus
Som rusar i
Med minuterna spar
Med tanken
Som är så bar
Med delen så klar
Med det jag som jag är
Jag tävlar om rosornas bal i öst
Öser igen med ordet som far

Av Gun Lindberg - 18 september 2023 22:19

Förändringen kommer som en vind
Mot skulden som finns
Med ordet
Som drog
När vi vek
För förebilden som finner ljus i ett brus
Vad väntar jag på
Ett hus med form
Som finner dåtiden mot förändringarnas hus
Jag vänder på mig och finner en lykta brinna
Mot evigheten
Som stannar här

Av Gun Lindberg - 18 september 2023 19:33

Mästaren kom
Mästaren for
Om natten
Som en vind
Som kändes kall
Han viskade kallt
Att allt vore varmt
Om han fanns

Av Gun Lindberg - 18 september 2023 19:31

Det gav mig en chans
Mot stora affärer
Som reste hem
Med en dansande fågel
Som kändes kall
Med darrande hand
Kände jag bara men
Och jag lämnade dig

Ovido - Quiz & Flashcards