Alla inlägg under september 2023

Av Gun Lindberg - 19 september 2023 21:08

En häst öste på
Vid öst
Han var riddare
Och märkte allt
Med små ting
För bättring
Att finna?
Ljus

Av Gun Lindberg - 19 september 2023 21:07

Du hade en böjelse med vinden
Du bestod vid nejderna
Du sa aldrig. Nej
Men fick mig
Och du var glad för det
Du märkte
Historien
Som kom an

Av Gun Lindberg - 19 september 2023 21:04

Glimmande natt
Bar
Med tankar som far
Dröjer kvar
Med minuter som vilar
Vid stundens ljus
Ett solljus som alltid förblir
När kärleken kommer
Då famnar man ord
Som aldrig slocknar

Av Gun Lindberg - 19 september 2023 21:02

Stunderna är klara
Jag faller i vilket fall inte
Bara en
Den gången blir till form
Med skridande vind som faller
Med trakten som stämde

Av Gun Lindberg - 19 september 2023 21:00

Då är vi kvitt
Natten är vår
Ett gäng som alltid består
Med meningen bar
Som bär hem
I en trakt
Som finner ljus

Av Gun Lindberg - 19 september 2023 20:59

Natten blir till dag
När jag sakta går genom stan
Menande efter ord
Bereser meningen
Förändrar stunden så klar

Av Gun Lindberg - 19 september 2023 20:57

Beteende en röst om natten
Hängde av i melodin
Som kändes kall
Med bättring
Med känslan
Som stod

Av Gun Lindberg - 19 september 2023 20:56

Jag förgås
Av ord
Jag orkar inte mer
Beta
Men jag kan
Fria
Som en kvinna
Som är på vift
Med en lift
Med timmen som anar

Ovido - Quiz & Flashcards