Alla inlägg under september 2023

Av Gun Lindberg - 24 september 2023 10:26

Ett enkelt förslag om natten
Har jag det lätt
Som en nymf om natten
Som känner världen
Med menade
Som märker
Dimman
Som log

Av Gun Lindberg - 24 september 2023 10:24

I afton så kär
Menar
Och kan
Men nämner aldrig
Ord
Som lämnar oss två
Som sedan sänder hem
Med en enstaka dag

Av Gun Lindberg - 24 september 2023 10:22

En efterlängtad stund
Kände förströelse med tanken
När vindarna for
Hämtade jag hem kärleken som stannar en stund
Som en efterlängtad hälsning till natten
Som aldrig velar bort sig

Av Gun Lindberg - 24 september 2023 10:20

Jag hänger med
Troligen aldrig i livet
Som den klara himlen
Som satt
Bredvid
Och neg
Mot skulden
Som satt

Av Gun Lindberg - 24 september 2023 10:18

Jag gick hem raskt
Varje timme suckade
Milen tog
Hämtade allt
Med omfång
Med tiden
Som tog form

Av Gun Lindberg - 24 september 2023 10:17

Jag tog en tur
Jag hade tur
Med velandet
Som vilade en stund
Mot serie
Som aldrig glöms
Med manande tanke som fick form med känslan
Som vek med stunden

Av Gun Lindberg - 24 september 2023 10:14

Jag erkände
Med våren
Som log
Frågande med sången som förändrade stunden
Med tanken som tilldelades med tanken som
Visade tanken
Med våren
Som sedan vände
Med ordet
Som visade att skulden var din
Men inte min

Av Gun Lindberg - 23 september 2023 21:10

Utvecklande tanke
Stormas in
Med känslorna som kallade
Med fören
Som log
När förbindelsen log

Ovido - Quiz & Flashcards